5 powodów, dla których warto zainwestować w software call center

By | Kwiecień 7, 2016

Nowoczesny dział contact center jest przyszłością dla kontaktów firmy z klientem. Dlatego już dziś warto się zastanowić, czy w naszej firmie nie sprawdzi się oprogramowanie call center. Tym bardziej, że obecne rozwiązania dostępne są nie tylko dla wielkich koncernów, ale może je mieć każda firma, nie inwestując przy tym dużych pieniędzy.

Informacja o kliencie, który do nas dzwoni

To, że możemy rozpoznać dzwoniący numer jest już standardem, przyszłością natomiast jest powiązanie tego numeru z konkretnym klientem, historią jego zakupów i kontaktów z nim. Dzięki temu klienci otrzymują szybszą i bardziej profesjonalną obsługę. Software call center połączy dzwoniącą osobę z konsultantem, z którym odbył się poprzedni kontakt.

Obsługa każdego połączenia telefonicznego

Oprogramowanie pozwoli nam zliczyć wszystkie połączenia, które zostały wykonane na numer naszej firmy. Dzięki temu wiemy, ile rozmów nie odbyło się, z powodu zajętej linii, jesteśmy więc w stanie reagować na takie dane i na przykład zatrudnić dodatkowych pracowników. Może się bowiem okazać, że stracimy kluczowego klienta, tylko dlatego, że jego połączenie nie zostało odebrane.

Oddzwanianie do klientów

To, czego klienci nie lubią najbardziej, to długie oczekiwanie na połączenie z infolinią. Właśnie dlatego część rozmów jest odrzucana. Aby uniknąć utraty klientów software call center daje nam możliwość oddzwaniania do nich. Dzięki temu nie trzeba długo czekać na linii, tylko klient otrzymuje informację, że konsultant do niego oddzwoni. Ważne jest przy tym, aby zrobić to możliwie jak najszybciej.

Zmiana scenariusza w zależności od potrzeb

Nowoczesne oprogramowanie daje możliwość pełnego zarządzania przez użytkownika. Dzięki temu w różnych okresach, można zmieniać działania, które odbywają się po połączeniu klienta z działem obsługi. Na przykład w święta może przekierowywać rozmowy na pocztę głosową itp. Przy innych rozwiązaniach trzeba takie zmiany odpowiednio wcześnie zgłaszać administratorowi, dobry software daje taką możliwość samemu użytkownikowi.

Mniejsze koszty związane z utrzymaniem call center

Dzięki temu, że software call center dostępny jest w chmurze, nie trzeba inwestować w specjalny sprzęt czy systemy, ani zatrudniać dodatkowej osoby do ich obsługi. Możemy mieć w dziale tyle stanowisk, ile potrzebujemy, płacąc dokładnie taką stawkę, jak dużo dostępów posiadamy. Za miesięczną opłatę otrzymujemy poprawne funkcjonowanie, aktualizację, numery i usługę telefoniczną oraz serwis.