W czym pomaga system call center?

By | Listopad 18, 2016

Masz własna firmę średniej lub dużej wielkości? Klienci dzwonią i trudno ci nadążyć z ich odpowiednią obsługą? Jeśli tak, koniecznie zainwestuj w program typu call center, który znacznie usprawnia komunikację i zapobiega utracie cennych połączeń. Dowiedz się, w czym może on pomóc.

Większe zaufanie klientów

Przede wszystkim, system call center pomaga zdobyć zaufanie klientów, które jest przecież bardzo cenne. Dzieje się tak dlatego, że znacznie łatwiej jest nawiązać w takim przypadku długotrwałe relacje z klientami. Nie od dziś wiadomo, że lojalni klienci to podstawa w każdej firmie. Jeśli nie będziemy o ich zabiegać, prędzej czy później możemy wypaść z rynku. Zdecydowanie najłatwiej jest zdobyć zaufanie klientów, stawiając właśnie na dobrą obsługę. Co więcej, jeśli klienci nie będą czuli się dobrze obsłużeni, prawdopodobnie przejdą do konkurencji, a to sytuacja, do której w żadnym wypadku nie powinniśmy dopuścić. Z tego właśnie powodu koniecznie trzeba zainwestować w system call center. Dzięki niemu będzie można na bieżąco odbierać telefony od kontrahentów i szybko udzielać odpowiedzi. Nowoczesne technologie mają szereg udogodnień, które mogą okazać się niezwykle przydatne. Program umożliwia szybkie odbieranie rozmów telefonicznych, a co za tym idzie wzbudza zaufanie do marki. Jeśli klienci potrafią załatwić swoje problemy „od ręki”, wówczas nie będą czuli potrzeby, by przechodzić do innej firmy, gdyż będą zadowoleni z obsługi w obecnej. Tym samym system call center jest bardzo pomocny.

Mniej utraconych połączeń

Bardzo ważne jest to, że nowoczesne technologie to przede wszystkim mniej utraconych połączeń. Współczesne systemy są bardzo zaawansowane, a jedną z przydatniejszych funkcji w pracy jest „callback”. W dużym skrócie polega ona na tym, że jeśli klientowi, z różnych powodów, nie uda dodzwonić się do firmy, wówczas system oddzwania do niego automatycznie. W ten sposób można zapobiec utracie niejednokrotnie cennych leadów. Nigdy nie wiadomo, czy klient, któremu akurat udało dodzwonić się do firmy nie okaże się kluczowym partnerem biznesowym.

Krótszy czas oczekiwania na połączenie

Poza tym, nowoczesne systemy do call center to również krótszy czas oczekiwania na połączenie. Niezmiernie przydatny jest tu mechanizm o nazwie kolejkowanie połączeń. W dużym skrócie polega on na tym, że rozmowa jest automatycznie przekazywana do kompetentnej osoby lub działu. Dzięki temu wyjaśnienie danej kwestii zajmuje znacznie mniej czasu, a klient nie jest odsyłany od konsultanta do konsultanta.