W czym pomaga wirtualna centrala w działach contact center?

By | Sierpień 16, 2016

Wirtualna centrala jest bardzo pomocna, jeśli prowadzisz dział contact center. Bez tego niewiele da się zrobić. Obecnie klienci są bardzo wymagający, a żeby ich dobrze obsłużyć, trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia. W dzisiejszych czasach to konieczność. Dowiedz się, w czym takie rozwiązania mogą pomóc.

Krótszy czas oczekiwania na rozmowę…

Przede wszystkim wirtualna centrala ma bardzo wiele funkcji, które skracają czas oczekiwania na połączenie, z których warto skorzystać. Jedną z nich jest kolejkowanie połączeń. W dużym skrócie polega to na tym, że rozmowa jest automatycznie kierowana do kompetentnych działów lub osób, które są obeznane w temacie i mogą udzielić wyczerpujących informacji na zadany temat. Jest to bardzo pomocne o to z wielu różnych powodów. Po pierwsze wpływa na zadowolenie klienta, a tym samym na jego lojalność wobec firmy. Jeśli zapamięta, że szybko otrzymał odpowiedź na swoje zapytanie z pewnością w przyszłości ponownie pomyśli nad daną firma, jeśli będzie zainteresowany jej usługami. Co więcej, poleci dane miejsce znajomym. To bardzo ważne z tego względu, że w ten sposób buduje się bazę powracających klientów. Nie trzeba nikogo przekonywać, że duże firmy, jak chociażby światowy gigant e-sprzedaży, Amazon, czerpie ¾ swoich zysków właśnie z zakupów stałych klientów, którzy polecają jego firmę innym. Poza tym, krótszy czas oczekiwania na połączenie to duże oszczędności dla menadżera, bo w jednym czasie jest w stanie obsłużyć znacznie więcej zapytań. To bardzo ważne.

Utracone połączenie to już nie problem

Co ważne, wirtualna centrala automatyzuje wiele procesów. Dzięki niej zapobiega się utracie połączeń rozmówców, którzy z różnych przyczyn nie dodzwonili się do firmy Lu ich rozmowa była w pewnym momencie przerwana. Z takimi problemami można sobie bardzo łatwo poradzić. System automatycznie oddzwania do klienta ,który wcześniej próbował się kontaktować z firmą. Taką możliwość daje funkcja callback, która jest bardzo pomocna w centralach telefonicznych. Nigdy tak naprawdę nie wiadomo, czy klient, który kontaktował się z firmą nie przyniesie wartościowych leadów i nie okaże się strategicznym partnerem.

Możliwość pracy z domu

W końcu wirtualna centrala daje możliwość pracy zdalnej. Dzięki temu nie trzeba przyjeżdżać do biura, by móc odbierać i wykonywać połączenia, a także sprawdzać założenia marketingowe prowadzonych kampanii. To bardzo duże ułatwienie i to z wielu różnych powodów.