Dlaczego producent POS to osoba, z którą powinieneś się skontaktować?

By | Październik 30, 2017

Dzisiaj funkcjonowanie lokalu gastronomicznego, jak również wielu innych placówek usługowo-handlowych, jest niemożliwe, jeśli nie dysponuje się systemem POS – http://gastro.pl/gastro-pos/. Samodzielne kasy fiskalne nie są wystarczające, aby dostatecznie szybko i sprawnie obsługiwać klientów. Sprawdź, dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.

Czym jest system POS?

Mianem systemu POS określa się oprogramowanie jak również odpowiedni sprzęt, który służy do kompleksowej obsługi klienta. Producent POS musi przede wszystkim zapewnić wielofunkcyjny ekran dotykowy, który obsługuje się w sposób intuicyjny. Obecnie rzadkością są już ekrany z klawiaturą, normą są ekrany dotykowe. Ponadto, restauratorzy mają coraz większe wymagania jeśli chodzi o ich sprawność.

Warto zauważyć, że system przejmuje również zadania kas fiskalnych. Stąd też muszą one być w stanie wykonywać zadania kas. Między innymi chodzi tutaj o możliwość drukowania każdego rodzaju rachunków czy faktur. Warto zauważyć, że producent POS sprzedający wysokiej jakości sprzęt i oprogramowanie oferuje produkty bardziej funkcjonalne od kas fiskalnych.

Rzecz jasna, aby można było wydrukować wygenerowany wcześniej rachunek potrzeba drukarki. Producenci POS przeważnie sprzedają je dzisiaj w zestawie. Zdarza się jednak, że zwyczajna drukarka to zdecydowanie za mało. Rzecz w tym, iż w niektórych placówkach niezbędne są też drukarki bonowe. Chodzi tutaj o urządzenia, które drukują numery, umożliwiające ustawienie klientów w kolejce. Oczywiście, tego typu urządzenia przydają się jedynie w lokalach częściowo samoobsługowych, w których nie można spodziewać się obsługi kelnerskiej.

Cechy dobrego systemu POS

O co musi zadbać producent POS, aby klienci byli zadowoleni z jego produktu? Z pewnością ważna jest pełna przejrzystość oprogramowania, aby pracujący przy nich kelnerzy czy kucharze nie mieli problemów z obsługą. Ważna jest duża intuicyjność obsługi panelu.

Ponadto, dobry system POS to taki, który może być udostępniony każdemu pracownikowi danego lokalu. Chodzi o to, aby mieć do niego dostęp z wszystkich pomieszczeń. System nie spełnia bowiem swoich zadań, jeśli kelner nie może za jego pomoc przesłać zamówienia do kucharzy.

Ponadto, system powinien także porządkować zamówienia i rachunki. Chodzi o to, aby uniknąć bałaganu, podwójnej obsługi lub też jej braku. Innymi słowy, każdy pracownik, który podejdzie do ekranu powinien od razu wiedzieć, którzy klienci są już obsługiwani oraz na jakim etapie jest dane zamówienie. Czasami, po wprowadzeniu systemu do lokalu powstaje chaos. Jest to normalne, gdyż załoga musi nauczyć się obsługi, jednak jeśli system jest dobry, po kilku dniach praca powinna być o wiele sprawniejsza. Jeśli tak się nie dzieje, można przypuszczać, iż system nie działa prawidłowo.

Czy POS jest korzystne dla klientów?

Niektórzy twierdza, że producent POS ułatwia jedynie pracę restauratorów i ich pracowników. Prawda jest jednak taka, że ze sprawnie działającego systemu POS korzystają też klienci. Dzięki niemu krócej czekają na zamówienia oraz rachunki. Ponadto, system zlicza również poszczególne zamówienia i podlicza kwotę należną do zapłaty. Obecnie kelnerzy nie muszą już tego robić, stąd zdecydowanie rzadziej dochodzi do niezręcznych pomyłek przy rozliczeniach.

Usprawnienie pracy

Z pewnością, producent POS otrzymuje wiele zamówień na swoje produkty z racji tego, że system usprawnia działanie restauracji. Z pewnością, uporządkowanie zamówień w systemie przyspiesza pracę kelnerów. Ważne jest też to, że zawsze wiedzą oni kogo mają obsłużyć. Restauracja działa sprawnie, co sprawia radość właścicielowi, jednak zadowoleni są też szeregowi pracownicy. Kelnerzy nie muszą już spisywać zamówień i nieustannie sprawdzać w notatniku jakie zamówienia należy dostarczyć do konkretnych stolików. Wszystkie te informacje znajdują się bowiem w systemie.

Z pewnością dużą zaletą systemu jest również porządkowanie danych finansowych. Wszystkie rachunki są zapisywane w systemie, co chroni restauratorów przed nieuczciwymi pracownikami. Ponadto, księgowi mają mniej pracy, gdy przychodzi czas podsumowań i rozliczeń działalności lokalu.