Dlaczego warto mieć program do obsługi klienta?

By | Październik 5, 2016

Prowadzisz dział contact center? Jeśli tak, musisz zainwestować w odpowiedni program do obsługi klienta. Bez tego niewiele uda ci się zdziałać. W dzisiejszych czasach bardzo ważna jest dobra obsługa. W ten sposób można szybko zdobyć pozycje lidera w branży, a także zyskać więcej zleceń. Dowiedz się dlaczego jest to tak ważne?

Lepsza jakość obsługi

Przede wszystkim program do obsługi klienta pozwala w znaczny sposób podnieść standardy w firmie. Jest to bardzo ważne. Trzeba więc zainwestować w odpowiednie oprogramowanie, by zapewnić odpowiednie odejście do klienta. Bez tego niewiele da się zdziałać. W czym taki system pomaga? Przede wszystkim pozwala zmniejszyć czas oczekiwania na linii. Pomagają w tym różne ważne funkcje, jak np. kolejkowanie połączeń. W dużym skrócie mechanizm polega na tym, że rozmowa jest przekazywana do konsultanta, który jest w stanie szybko udzielić informacji na zadany temat. Tym samym zwiększa się bardzo ważny wskaźnik – FCR (First Call Resolutions), czyli tematów zamkniętych już podczas jednego kontaktu z firmą. To wpływa na szybkość obsługi i zadowolonych klientów. Nie jest tajemnicą, że odsyłanie klientów od konsultanta do konsultanta może być dla nich frustrujące, a w konsekwencji spowodować, że stracą zainteresowanie daną firmą i jej usługami. To powoduje, że lepiej unikać tego typu sytuacji i szukać innych rozwiązań. Kolejkowanie połączeń to jedne z bardziej przydatnych mechanizmów, który pomaga zoptymalizować obsługę.

Mniej utraconych leadów

Dużą korzyścią, jaka niewątpliwie oferuje program do obsługi klienta
jest mniej utraconych leadów. W razie, gdyby klientowi z różnych powodów nie udało dodzwonić się na infolinię, system automatycznie do niego oddzwania. Dzięki temu nie dochodzi do tego, że klient zrezygnuje z usług twojej firmy. Co więcej, w takiej sytuacji klient poczuje się bardzo doceniony. Może pomyśleć, ze firma tak o niego dba, że sama oddzwania. To pozwala mu podjąć szybsze decyzje zakupowe i zdecydować się na realizację transakcji. Nigdy nie wiadomo, czy klient, który akurat próbował skontaktować się z firmą nie okaże się dla niej kluczowym partnerem i pomoże jej znacznie zwiększyć obroty.

Niższe koszty obsługi

Poza tym, program do obsługi klienta to przede wszystkim niższe koszty dla firmy. Nie trzeba bowiem inwestować w infrastrukturę teleinformatyczną ani dzierżawić łączy telefonicznych. Do obsługi systemu wystarczy jedynie komputer z dostępem do internetu. Jest to więc bardzo wygodne rozwiązanie.