Oprogramowanie helpdesk – postaw na dobry kontakt z klientami

By | Sierpień 27, 2016

Podczas rozmowy z klientami niezwykle ważny jest bezpośredni kontakt. Telefon wciąż jest, właśnie z tego powodu, uważany za jeden z najskuteczniejszych sposobów komunikacji. Tak naprawdę w ciągu pierwszych 3 minut rozmowy klient jest w stanie podjąć decyzje zakupowe. Dobrze przeprowadzona rozmowa może znacząco podnieść współczynnik konwersji. Bardzo w tym pomaga profesjonalne oprogramowanie.

Jak zwiększyć ilość spraw załatwianych podczas jednego kontaktu?
Bardzo ważnym czynnikiem jest ilość spraw załatwianych już podczas jednego połączenia. Po pierwsze, przekłada się to na oszczędności w firmie, bo w tym samym czasie konsultant jest w stanie załatwić znacznie więcej spraw. Po drugie, to sposób na zyskanie zaufanie klienta do firmy i pozyskanie lojalnych odbiorców. Nie jest tajemnicą, że współczesny klient jest bardzo wymagający. Chce, by jego sprawa została załatwiona praktycznie od ręki. Co ważne, ma do tego pełne prawo, a naszym zadaniem jest zainwestować w oprogramowanie helpdesk, które pomoże to wszystko zorganizować. Jeśli nie będą w stanie szybko uzyskać informacji na dany problem, niezależnie czy dotyczy to reklamacji czy też zapytania o specyfikację techniczną, klient prawdopodobnie przejdzie do konkurencji. Nawet jeśli zdecyduje się na pozostanie na stronie i realizację zamówienia, prawdopodobnie nigdy więcej nie wróci już w dane miejsce, bo nie będzie się chciał denerwować w razie problemów z komunikacją. Stąd tak ważne jest, by postawić na oprogramowanie helpdesk, które pozwoli załatwiać sprawy „od ręki”.

Na co zwrócić uwagę wybierając odpowiedni system?

Bardzo ważny przy wyborze danego systemu jest zwrócenie uwagi na funkcjonalność. Przede wszystkim nie można wybierać programowania, które nie ma funkcji kolejkowania połączeń. To bardzo duże ułatwienie. W dużym skrócie polega ono na tym, że w razie połączenia rozmowa jest automatycznie przekierowywane do kompetentnych działów lub osób. Dzięki temu wszystko można szybko rozwiązać. Z reguły dany temat da się zamknąć już podczas jednego kontaktu, co pozytywnie wpływa na sprzedaż i zaufanie do marki. Poza ty, to duże oszczędności dla firmy, bo w jednym czasie można obsłużyć wiele połączeń. Bardzo ważna jest też funkcja callback, która polega na tym, że system automatycznie oddzwania do osoby, która się rozłączyła bądź też nie udało jej się dodzwonić do firmy. W ten sposób można zapobiec utracie wartościowych leadów. Dobrze więc o to zadbać. Nie bez znaczenie jest też wspólny CRM, który ułatwia spersonalizowany kontakt i swobodne zarządzanie rekordami.