Oprogramowanie połączone z CRM call center może przynieść wymierne efekty

By | Kwiecień 7, 2016

Dla wszystkich firm najważniejsze jest, aby zarabiać. Dział contact center ma w tym pomagać, dlatego warto w niego inwestować, aby był efektywny i przynosił zyski. Im bardziej zadowoleni z obsługi będą klienci, tym chętniej ponownie skorzystają z naszych usług lub zakupią produkt.

Intucicyjne oprogramowanie do działu contact center

Niewątpliwie, w uzyskaniu zamierzonych efektów pomoże dedykowane oprogramowanie. Dzięki wybraniu odpowiednich rozwiązań, konsultanci mogą mieć wiele przydatnych funkcji, które ułatwią im pracę, a klientom podwyższą jakość obsługi. Wśród nich jest między innymi odpowiednie wybieranie numerów przez automat, nagrywanie połączeń z tagowaniem newralgicznych momentów czy ścisłe połączenie programu z CRM call center, dzięki czemu konsultant ma szybki dostęp do wszystkich informacji o kliencie.

Dostępność konsultanta to podstawa

Obecnie klienci oczekują, że będą mogli korzystać z różnych form kontaktu z firmą. Wciąż najczęściej sięgają po telefon, dzwoniąc na infolinię, ale można zauważyć, że też nie boją się kontaktu poprzez czat, emaile, portale społecznościowe czy formularze kontaktowe. Ważne jest, aby odpowiadać na takie zgłoszenia w czasie rzeczywistym, czyli konsultanci powinni być dostępni. Niewątpliwie, taką sytuację ułatwi oprogramowanie w chmurze, którego można używać w każdym miejscu. Wystarczy mieć podłączony komputer z internetem. W przyszłości zapewne dzięki temu odejdzie się od standardowych stanowisk pracy, ponieważ konsultanci mogą pracować z domu, a przy tym być bardziej dostępni dla swoich klientów.

Dobrze zbudowana baza przyniesie korzyści

Klienci nie chcą być już anonimowi, gdy dzwonią do firm, z którymi współpracują. Dlatego ważne jest, aby mieć dobry CRM call center połączony z oprogramowaniem. Dzięki temu, gdy dzwoni telefon, nie tylko rozpoznawany jest numer, ale również natychmiast jest on przypisywany do odpowiedniego kontrahenta, agentowi wyświetla się cała historia kontaktów, jego poprzednie zakupy, problemy i ustalenia. Klient nie musi się powtarzać, a przy tym wie, że osoba po drugiej stronie rzeczywiście zna jego historię z firmą. Tym bardziej jest to potrzebne, gdy dajemy możliwość kontaktu z różnych kanałów komunikacji, ponieważ każdy kontakt zostaje wtedy zapisany, a klient może się przełączać, w zależności od tego, jaka forma komunikacji z firmą aktualnie mu odpowiada.