Programy hotelowe do kompleksowego zarządzania obsługą

By | Wrzesień 30, 2017

Systemy zarządzania hotelem znane także jako programy hotelowe. Mogą być wykorzystywane w biznesie w zakresie zarządzania obsługą, produkcją, logistyką, własnością intelektualną czy administracją hotelu. Wdrożenie tego typu systemu – http://www.chart.pl/systemy-hotelowe/ – znacząco podnosi jakość obsługi hotelowej, co przyczynia się do usprawnienia jego funkcjonowania oraz zwiększenia zadowolenia gości.

Nowoczesny program hotelowy

Programy hotelowe są skomputeryzowanymi systemami ułatwiającymi zarządzanie nieruchomościami, własnościami osobistymi, wyposażeniem, gośćmi hotelu oraz personelem za pośrednictwem pojedynczego oprogramowania. Programy hotelowe zastąpiły stare, oparte na dokumentacji metody, które zwykle były kłopotliwe i nieefektywne. Często są one wdrażane jako pojedyncza konfiguracja. Obecnie większość systemów zarządzania hotelem nowej generacji wykorzystuje technologię sieciową i chmurową, co daje właścicielom hoteli bardzo duże możliwości. Zestawiające ze sobą różne programy hotelowe porównanie wyraźnie pokazuje, że jedną z lepszych propozycji na rynku jest program Chart.

Przemysł hotelarski

Pierwsze systemy zarządzania nieruchomościami w branży hotelarskiej pojawiły się na rynku w latach 80. W hotelach system zarządzania nieruchomościami, znany także jako PMS, jest wszechstronną aplikacją służącą do obsługi celów, takich jak koordynacja funkcji operacyjnych biura głównego, sprzedaż i planowanie, raportowanie itd. System automatyzuje operacje hotelowe, takie jak rezerwacja gości, rezerwacje online, księgowanie opłat, punkt sprzedaży, telefon, należności, sprzedaż i marketing, imprezy, kosztorys żywności i napojów, zarządzanie materiałami, wynagrodzenia dla personelu, zarządzanie utrzymaniem, zarządzanie jakością oraz posiada różne inne udogodnienia. W dziedzinie takiej, jak programy hotelowe porównanie wypada zdecydowanie na korzyść programu Chart. Systemy zarządzania nieruchomościami hotelowymi mogą zintegrować się lub łączyć z rozwiązaniami innych firm, takimi jak centralne systemy rezerwacji i systemy zarządzania przychodami lub zyskami, silnik rezerwacji online, back office, punkty sprzedaży, blokady drzwi, optymalizacja zarządzania, opłaty abonamentowe, zarządzanie energią, autoryzacja kart płatniczych czy systemy zarządzania kanalizacją.

Programy hotelowe porównanie

Dzięki rozwojowi systemów zarządzania nieruchomościami, program hotelowy może rozszerzyć swoją funkcjonalność na nowe obszary usług, takie jak funkcje oferowane gościom. Należą do nich m/in. meldunek online, obsługa pokoju, kontrola pokojowa, komunikacja z klientami, wirtualny personel recepcji i inne funkcjonalności. Te nowe funkcje są wykorzystywane głównie przez gości na własnych urządzeniach przenośnych lub zapewnianych przez hotel w holach i bezpośrednio w pokojach. Dobry program hotelowy powinien dostarczać rzetelnych i aktualnych informacji na temat podstawowych kluczowych wskaźników skuteczności działalności hotelarskiej, takich jak średnia dzienna stawka czy współczynnik zajętości. Programy hotelowe pomagają również w zarządzaniu żywnością i napojami w magazynach oraz stanowią pomoc przy planowaniu zapasów.

Komputerowy system rezerwacji

Komputerowy system rezerwacji lub program hotelowy wyposażony w centralny system rezerwacji to skomputeryzowany system, służący do przechowywania i pobierania informacji oraz prowadzenia transakcji dotyczących rezerwacji hotelowych. Nowoczesne programy hotelowe pozwalają użytkownikom przede wszystkim rezerwować pokoje, jednak zapewniają również dostęp do rezerwacji kolejowych i rezerwacji autobusów na niektórych rynkach, choć nie zawsze są one zintegrowane z głównym systemem. Są one również wykorzystywane do przekazywania skomputeryzowanych informacji dla użytkowników branży hotelarskiej, dając pewność, że hotel nie jest przepełniony. Systemy rezerwacji mogą zostać zintegrowane z większym systemem obsługi gości, który obejmuje również system inwentaryzacji hotelu i system kontroli pokojów.

Systemy zarządzania nieruchomościami

Systemy zarządzania mogą być również używane do sprawowania lepszej kontroli nad samym budynkiem. Zarządzanie hotelem obejmuje procesy, systemy i siły robocze niezbędne do zarządzania cyklem nieruchomości, uwzględniającym nabycie, kontrolę, utrzymanie i wykorzystanie. Programy hotelowe umożliwiają menedżerom lokalnym i personelowi obsługi technicznej zarządzanie codziennymi działaniami ich nieruchomości. Utrzymanie działalności hotelu w celach komercyjnych obejmuje główne obszary oprogramowania, takie jak utrzymanie czy komunikacja. Systemy zarządzania nieruchomościami są stosowane w samorządzie terytorialnym, ponieważ władze te prowadzą i zarządzają dużymi nieruchomościami, począwszy od szkół, centrów wypoczynku, pomieszczeń socjalnych i parków, nie mówiąc już o nieruchomościach inwestycyjnych, takich jak sklepy czy osiedla przemysłowe, a nawet puby. Wszystkie te są niezbędne do zarabiania dochodów dla władz lokalnych, więc efektywność uzyskana zautomatyzowanego, skomputeryzowanego systemu jest niezbędna.