Telemarketing to świetny sposób na zdobycie klientów

By | Maj 1, 2016

Niejedna osoba, która słyszy „telemarketing” ma złe skojarzenia. Zupełnie niepotrzebnie. Oczywiście, są jeszcze firmy, które robią to źle, obdzwaniając klientów na chybił trafił i oferując nieinteresujące produkty lub usługi. Jeśli jednak mądrze stworzymy nasz dział call center, może on przynosić nam bardzo duże zyski.

Zadbaj o odpowiednich pracowników

Na pewno jedną z ważniejszych kwestii w każdej pracy są pracownicy. Nie inaczej jest w przypadku call center. Dawniej była to praca dla studentów, którzy chcieli tylko dorobić, obecnie jednak powinniśmy postawić na wykwalifikowaną kadrę. Idealny pracownik, czyli tzw. knowledge workers łączy w sobie umiejętności twarde i miękkie. Do tych pierwszych należą umiejętności zdobyte i poparte wiedzą, jak znajomość języków obcych czy znajomość sprzedawanego produktu i te można przekazać konsultantowi również podczas szkoleń. Do drugiej grupy należą natomiast umiejętności, które najczęściej człowiek posiada w zależności od swoich predyspozycji, czyli umiejętność słuchania czy zdolności interpersonalne.

Ważne są systemy, na których się pracuje

Aby telemarketing był skuteczny warto zadbać również o odpowiednie narzędzia dla naszych pracowników. Wśród nich powinno znaleźć się połączenie oprogramowania z bazą danych. Dzięki temu konsultant łączący się z klientem ma przed sobą od razu informacje na jego temat, zna poprzednie zakupy i ewentualne problemy. To pomaga podchodzić do każdego indywidualnie, a tym samym wzbudzać większe zaufanie wśród klientów. Tym sposobem możemy więc zwracać się do klienta np. „Pani Kasiu”, a nie „Czy to Pani jest użytkownikiem tego telefonu?”, a to tylko jeden z przykładów. Wiedza do kogo się dzwoni jest w tym przypadku kluczowa.

Dobierz automatyczne wybieranie numeru

To, że telemarketing opiera się na automatycznym wybieraniu numerów, wiedzą chyba wszyscy. Istotne jest jednak, żeby dopasować odpowiednie wybieranie do klientów, z którymi będziemy się kontaktować. Jeżeli bowiem chcemy sprzedać nasz produkt klientowi biznesowemu nie będziemy wybierać Predictive Dialing, tylko Preview Dialing. Konsultant musi bowiem zapoznać się z danymi klienta i jego historią, a następnie ustalić plan działania, aby jak najlepiej do niego podejść. Jeśli sprzedajemy w systemie B2C, to wtedy najlepiej sprawdza się Progressive Dialing, gdzie konsultant ma wyznaczony czas na zapoznanie się z historią klienta.